محتوای بازاریابی شبکه های اجتماعی باید چگونه باشد؟
نوشته شده توسط : ساحل

شبکه های اجتماعی امروزه جزء جدایی ناپذیر زندگی همه ما شده اند. از این رو، بازاریابی شبکه های اجتماعی موضوعی است که هر کسب و کار دیجیتالی باید در جریان دیجیتال مارکتینگ به آن پروا کند.


همانطور که در مقاله "نقش شبکه های اجتماعی در بازاریابی دیجیتال" گفتیم، امروزه با گسترش دیجیتال و اینترنت، پروا اکثر شرکت های کبیر کامپیوتری و اینترنتی به ارائه خدمات شبکه های اجتماعی، رسانه های گروهی، پورتال های وب و... جلب شده است. برنامه نویسان وب و اپلیکیشن، این ایام بسیاری از هزینه و انرژی خویش را صرف راه اندازی و راه اندازی شبکه های اجتماعی کرده اند.
تعدد و خاصیت های مختلف شبکه های اجتماعی باعث شده که هر کسی با توجه به علایق، نیازها، سلایق و... به یک یا چند شبکه اجتماعی علاقه مند باشد و در این شبکه های اجتماعی فعالیت کنند. پهنه و جذابیت های هر یک از این شبکه های اجتماعی باعث شده که ملت با هر سن و سال، جنسیت، نژاد، عقاید و... حتی برای پر کردن اوقات فراغت دست به دامان این شبکه های اجتماعی شوند و محبوبیت و مقبولیت هر یک از این شبکه های اجتماعی به نوبه خود سبب شده است که کسب و کارها و برندهای گوناگون در هر مقوله ای برای بازاریابی، تبلیغات، شناختن خویش به مخاطبان، پهنه محصولات و خدمات و... کار و جنبش های عظیمی را در این شبکه های اجتماعی متمرکز کنند.
تمامی این مسائل سبب می شوند که بازاریابی شبکه های اجتماعی نیازمند یک راهبرد و نقشه راهی باشد که این امر جز با رایزنی با مشاوران خبره گستره بازاریابی دیجیتال ممکن نیست.
متخصصان گستره دیجیتال مارکتینگ در "امپریال" با تکیه بر تجربه و فرهنگ خود، حاضر اند تا کسب و کارهای کوچک و بزرگ را در زمینه بازاریابی شبکه های اجتماعی یاری رساند.
ما در این مقاله قصد داریم که راهبرد بازاریابی شبکه های اجتماعی را بررسی نماییم تا کسب و کارها مختصری راجع به این طریق از بازاریابی بدانند. با پیوسته این نوشتار جذاب با ما باشید.

 

مزیت بازاریابی شبکه های اجتماعی
ویژگی آشکار و چشمگیر شبکه های اجتماعی، رایگان بودن و ارزان بودن بازاریابی در این رسانه های دسته جمعی است. تکاپو های بازاریابی در شبکه های اجتماعی قطعا گرد از بی ضررترین طریق های بازاریابی برای هر کسب و کاری است.
مزیت دیگر بازاریابی شبکه های اجتماعی، همه راهبند بودن این رسانه های جمعی است. بر پایه پسینیان نظرسنجی ها، امروزه هر فرد در پنج شبکه‌ اجتماعی عضویت دارد و روزانه حدود ۱ ساعت و ۴۰ دقیقه از موعد خودش را صرف چک کردن پست های شبکه های اجتماعی می کند!
موضوع دیگر بالا بودن نرخ بهره‌گیری در بین جوانان 16 لغایت 25 سنه است. پس برندهایی که بازار هدفشان، جوانان و نوجوانان است، حتما باید نگاه ویژه ای به بازاریابی شبکه های اجتماعی داشته باشند. همچنین این آمار نشانه می دهد که در آینده نه چندان دور، با پروا به رشد سنی این جامعه آماری، شبکه های اجتماعی و بازاریابی در این شبکه ها، زیاد مهم تر از حال خواهد شد.

 

محتوای بازاریابی شبکه های اجتماعی
در نوشتار پیش از لزوم و چرایی بازاریابی شبکه های اجتماعی سخن گفتیم و نتایج این نوع از دیجیتال مارکتینگ را برشمردیم. اینک جستار اصلی محتوای بازاریابی در شبکه های اجتماعی یا رسانه های دسته جمعی است؛ یعنی به راستی چه گونه محتوایی با چه معیارها و استانداردهایی می تواند بیشترین تاثیر را در بازاریابی شبکه های اجتماعی داشته باشد.
محتوای بازاریابی شبکه های اجتماعی باید در نخست به گونه ای باشد که برند کسب و کار شما را به بیننده بشناساند. به راستی آشنا برپایی بیننده با برند باید در اولویت محتوای بازاریابی شبکه های اجتماعی برند شما باشد.
در ثانی، محتوای بازاریابی شبکه های اجتماعی باید به نوع ای جذاب و خلاق باشد که مایه افزایش بازدید و شدامد وب سایت کسب و کار شما شود. موضوعی که می تواند به سئوی سایت شما هم کمک کند. وانگهی با اتمام یک سری از اقدامات در شبکه های اجتماعی نیز می توانید باعث درمان سئوی سایت کسب و کارتان شوید که بدست کارشناسان این گستره صورت می گیرد.

آموزش تولید محتوا برای شبکه‌های اجتماعی


ویژگی های محتوای بازاریابی شبکه های اجتماعی
1- فقط به فکر فروش محصول یا ارائه خدمت نباشید
هم از لحاظ روانشناسی و هم بر پایه نظرسنجی های سپریدن شده، کسب و کارهایی که صرفا در محتوای بازاریابی شبکه های اجتماعی خود، از فرآورده یا خدمت برند خود گفتگو می کنند، نتیجه عکس خواهند گرفت.


2- جذابیت در مقاله و عکس
شما در شبکه های اجتماعی اصولا یک عکس یا ویدئو دارید با یک روشنگری نوشتاری، از این رو، انتخاب عکس جذاب و ویدئوی دیدنی به همراه یک متن ریزبین و جامع، می تواند موجب شکل گیری یک محتوای بازاریابی خوب شود.


3- به کارگیری هشتگ
هشتگ ها می توانند محتوای شما را در بین محتواهای هم سوژه قرار دهند. استفاده به جا و مناسب از هشتگ ها قطعا به شما کمک خواهند کرد.


4- استفاده از لینک مقالات وب سایت
شما در بعضی از شبکه های اجتماعی امکان گذاشتن لینک دارید. این جستار فرصت مناسبی برای این سوژه است که کاربر را به صفحات وب سایتتان هدایت کنید و مایه بهبود سئوی سایتتان شوید.





:: بازدید از این مطلب : 45
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 11 اسفند 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: